سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بای


ساعت 9:50 عصر جمعه 85/6/31

                   بدون هیچ نرم افزاری ، فونت طراحی کنید

شما می توانید در محیط ویندوز XP بدون هیچ نرم افزاری ، فونت های زیبایی را برای خود طراحی کنید. این برنامه که مانند بسیــاری از برنامه های ویندوز در آن مخفی شده است را می توان خود از منوی Run اجرا کنید. از منوی Start گزینه Run را برگزینید و سپس با تایپ این کلمه Eudcedit ، برنامه را اجرا کنید. در پنجره ابتدایی ،‌ دکمه OK را بزنید . حال در محیط Edit به طراحی و ویرایش کاراکتر موردنظرتان بپردازید. بعد از آنکه کار طراحی کاراکتر جدید به اتمام رسید ، با انتخـــاب گزینه Save Character از منوی Edit ، آنرا ذخیره کنید. خوب این برنامه تنها فونت های شما را طراحی می کند اما جهت استفاده از این فونت ها ، شما باید از منوی Start ، گزینه All Programs و سپس Accessories و Tools System و در آخر Character Map را کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه AllFont ( Private Characters ) از لیست فونت ها ، همه کاراکتر هایی را که قبلا طراحی کرده اید ، در جدول وسط صفحه نمایان می شود . حال روی کاراکتر های مورد نظرتان دو بار کلیک کرده و پس از انتقال آنها به قسمت Character To Copy ،‌ دکمه Copy را کلیک کرده و سپس آنها را در محیط مورد نظرتان مانند Word ، Paste کنید.                                                                www.mehrdadnaseri .parsiblog.com                       

          چگونه بعضی از صفحات سایتها را که در هنگام نمایش مشکل دارند، ببینیم؟

 

بعضی از صفحات وب در زمان نمایش به صورت کاراکتر های نا مشخصی نمایش داده می شود. برای دیدن اینگونه صفحات باید روی صفحه کلید کلیک راست کرده و از منو مربوطه Encoding را انتخاب کنید. (جهت زبان فارسی معمولا بهترین انتخاب Arabic و یا Unicode (UTF8) می‌باشد.)
در این صورت بر حسب زبان صفحه یکی از حالتها انتخاب می شود تا صفحه به درستی نمایش داده شود. در کامپیوتر یک رشته کاراکتر های استاندارد و غیر استاندارد وجود دارد . کاراکتر های استاندارد روی صفحه کلید هستند و هر کدام از آنها دارای کد مشخصی هستند . اما کدهای دیگری وجود دارد که به وسیله صفحه کلید قابل دسترسی نیست. برنامه نویسان مختلف می توانند کاراکتر های مورد نظر خود را روی این کد ها قرار دهند . زمانی که از
Encoding استفاده می شود در واقع نوع فرمت کاراکتر های غیر استاندارد مشخص می شود.

www.mehrdadnaseri .parsiblog.com                                             

 

              


¤ نویسنده: مهرداد

نوشته های دیگران ( )

ساعت 8:41 عصر جمعه 85/5/13

My Screensaver Maker ابزاریست برای ساخت و پخش انواع Screensaver های شخصی با استفاده از تصاویر و داده های شما . دارای محیطی ساده و اشناست که تنها کار طراح Screensaver , کشیدن و رهاکردن تصاویر یا همان Drag&Drop به داخل محیط نرم افزار و سپس تعیین افکت ها و دادن تنظیمات لازم و ساخت محافظ صفحه نمایش مورد نظر در یک چشم به هم زدن .

برخی از ویژگی های نرم افزار My Screensaver Maker 3.65 :

ساخت اسکرین سیور با فرمت های exe , swf , avi , asf , mpeg و wmv .

ساخت Setup و نرم افزار نصب برای اسکرین سیور ساخته شده ی شما .

ساخت فایل SCR محافظ صفحه نمایش به صورت تنها برای اجرا و قرار دادن در کنترل پنل .

قابلیت پخش جاسازی به فرمتهای mid,wav,wma,mp3 در اسکرین سیور و همچنین پشتیبانی فرمتهای JPG و BMP برای تصاویر.

مجهز به بیش از 120 Transition Effect برای تغویض تصاویر .

این نرم افزار چه نوع اسکرین سیورهایی می تواند برای ما بسازد ؟

Slideshow Screensaver - ساخت اسلاید با استفاده از تصاویر شما و ایجاد تنظیمان مورد نظر آن . این اسلاید قابلیت پخش موسیقی در پس زمینه و مجهز به بیش از 120 افکت تعویض تصاویر است .

Flash Screensaver - قابلیت تبدیل فایلهای فلش  Macromedia Flash 4, Flash 5, Flash 6, Flash MX, Flash7 و بالاتر اسکرین سیور های مورد مورد نظر شما .

Web Screensaver - تبدیل وب سایتهای زیبا و مورد علاقه ی شما در اینترنت به اسکرین سیور !

Video Screensaver - تبدیل ویدیو ها و کلیپ های ویدیویی شما به اسکرین سیور .

 www.windows.blogfa.comدانلود کنید نسخه ی 3.65 را با حجم 1.9


¤ نویسنده: مهرداد

نوشته های دیگران ( )

ساعت 8:40 عصر جمعه 85/5/13


چگونه فلاپی هایی را که فرمت نمی شوند را دوباره بازسازی کنیم ؟
پس از خواندن این مطلب دیگر هرگز فلاپی های معیوب خود را دور نمی اندازید و اطمینان داشته باشید که صد در صد نتیجه خواهید گرفت ! فلاپی دیسک یکی از رسانه های ذخیره سازی اطلاعات می باشند که همه ما استفاده های زیادی از آن می کنیم ولی از جمله معایب آن به جز حجم پایین آن آسیب پذیری شدید فلاپی دیسک می باشد .به طوری که یک فلاپی دیسک ممکن است پس از چند بار استفاده دیگر قابل فرمت شدن نباشد . حال چاره چیست ? و چگونه می توان فلاپی دیسک را مجددا باز سازی کرد ؟ ما راهی برای حل این مشکل یافته ایم و به خوبی هم نتیجه گرفته ایم. تنها عیب آن اینست که شما به سیستم عامل لینوکس نیاز دارید . در کل توصیه میشود کمی از وقت خود را جهت یادگیری آن اختصاص دهید . در سیستم عامل لینوکس در قسمت فلاپی فورمتر آن شما می توانید فلاپی هایی را که حتی در سیستم عامل ویندوز فرمت نمی شوند را به سادگی فرمت نمایید . به همین راحتی ! این نکته تکنیکی ساده وآسان راهی قابل اطمینان برای باز سازی و تعمیر فلاپی دیسک و در نهایت کاهش هزینه هاست.

فعال کردن فکس در ویندوز XP
َاگر شما هم در خانه یا محل کارتان دستگاه فکس ندارید ناراحت نباشید چون مایکروسافت لطف کرده و مشکل رو حل کرده ! مایکروسافت امکان ارسال و دریافت فکس رو در حالت پیش فرض ویندوز غیر فعال قرار داده که ما الان می خواهیم با هم این امکان را فعال کنیم پس با من همراه باشید ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید وقتی Control Panel باز شد به قسمت Printers & Faxes وارد می شوید. در قسمت چب بالا صفحه دو گزینه مشاهده می کنید : یکی Add a Printer و دومی Set Up faxing شما گزینه دوم را انتخاب کنید . پس از کلیک روی آن صفحه باید مدت بسیار کمی منتظر بمانید . سپس صفحه ای به نام Configuring Components باز می شود . ( دقت داشته باشید باید سی دی ویندوز در سی دی رام باشد در غیر این صورت ویندوز از شما می خواهد که سی دی را در سی دی رام قرار دهید و سپس گزینه OK را بزنید ) ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به کپی کردن فایل های مربوط به فکس می کند .... حالا دیگر شما یک فکس بر روی کامپیوتر خود دارید که بوسیله آن می توانید به هر کجای دنیا فکس ارسال کنید .

چگونه اطلاعات راجع به کامپیوترتان را ببینید؟
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است. ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و ده ها مطلب دیگر


نحوه عکس گرفتن با مدیا پلیر
شاید تا بحال با نرم افزارهای دیگری این کار را انجام می دادید ولی در حقیقت با خود مدیا پلیر ویندوز نیز می توان عکس گرفت. برای این کار کافیست در حین پخش فیلم کلیدهای Ctrl +I را بزنید. پنجره ذخیره تصویر باز می شود.حالا می توانید تصویر گرفته شده را ذخیره کنید.

خاموش کردن سیستم بدون از دست دادن پنجره ها و برنامه های در حال اجرا
حتما تا به حال به این موقعیت برخورده کرده اید زمانی که مشغول کار با کامپیوتر هستید و برنامه های متعددی در حال اجرا است به دلیلی ناچار به خاموش کردن کامپیوتر می شوید .در این صورت با این همه برنامه و چیزهایی که پیش روی شماست چه کار می کنید باید حتما از همه آنها خارج شوید ؟ نه اصلا لازم نیست !

زیرا یکی از قابلیتهای ویندوزXP خروج از ویندوز بدون بستن برنامه های فعال و در حال اجرا است .

قابلیت Hibernate در ویندوز XP امکان خاموش کردن کامپیوتر بدون بستن پنجره ها و برنامه ها را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد .

برای استفاده از این قایلیت کافی است بر روی منوی Start کلیک کرده و Turn off computer را OK کنید البته لازم نیست از برنامه های فعال خارج شوید.

حالا کلید Shift را پایین نگه دارید. در این حالت کلمه Stand by به کلمه Hibrenate تغییر پیدا می کند ! حال روی آن کلیک کنید.

پس از این کار کامپیوتر شما به طور کامل خاموش می شود ولی مرتبه بعد که کامپیوتر را روشن می کنید و وارد ویندوز می شوید همه پنجره ها و برنامه های فعال که قبل از خاموش کردن پیش رو داشتید را ملاحظه می کنید.

تذکر :قابلیت Hibrenate فقط در زمانی اجرا خواهد شد که قبلاً فعال شده باشد.برای فعال سازی Hibrenate این مسیر را دنبال کنید :

Start Menu --> Control Panel --> Power Options-->Hibrenate

حال گزینه Enable hibernation را علامت زده و خارج شوید.

 


 

 


¤ نویسنده: مهرداد

نوشته های دیگران ( )

ساعت 8:23 عصر جمعه 85/5/13

 


 

1. regedit را در منو‌ی RUN تایپ کنید و Enter را بزنید . (Start>Run)


 

2. مسیر زیر را پیدا کنید :


 

                                    HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\


 

                                    System\ CentralProcessor\0


 

3. در مسیر مورد نظر بر روی ProcessorNameString کلیک کنید و در کادر Value Data نوشته‌ی مورد نظرتان را بنویسید .


 

4. بر روی My Computer کلیک راست کنید و بر روی گزینه‌ی Properties کلیک کنید تا تغییرات را مشاهده نمایید .


 

 

واحدهای حجم در کامپیوتر

 

1 nibble = 4 bit


 

1 byte = 2 nibbles


 

1 kilobit = 128 bytes


 

1 kilobyte = 8 kilobits (1024 byte)


 

1 Megabit = 128 kilobytes


 

1 megabyte = 8 megabits (1024 kilobytes)


 

1 gigabyte = 1024 megabytes


 

1 terabyte = 1024 gigabytes


 

1 petabyte =1024 terabytes


 

1 exabyte = 1024 peta bytes


 

1 zettabyte = 1024 exabytes


 

1 yottabyte = 1024 zettabytes

 

 

از ویندوز سریعتر خارج شوید !
 

1. regedit را در منو‌ی RUN تایپ کنید و Enter را بزنید . (Start>Run)


 

2. مسیر زیر را پیدا کنید :


 

                                    HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop


 

3. در مسیر مورد نظر بر روی WaitToKillAppTimeout کلیک کنید و در کادر Value Data عددی را برای زمان خاموش شدن

ویندوز بنویسید . ( توجه : زمان به میلی ثانیه می‌باشد . مثال : 100 مساوی با 0.1 ثانیه است . )


 

در صورت نبودن یک داده از نوع DWORD Value با نام گفته شده بسازید .


 

4. سپس کامپیوتر را Restart نمایید


¤ نویسنده: مهرداد

نوشته های دیگران ( )

ساعت 8:0 عصر جمعه 85/5/13

بستن سریع چند برنامه با هم   ( آموزش های کاربردی )

 حتما براتون پیش اومده که چندین برنامه و پوشه رو با هم باز کردید و برای خارج کردن اونها باید یکی یکی خارجشون کنید . ولی راه بهتر و سریع تری هم هست . برای اینکه چندین برنامه رو با هم خارج کنید به روش زیر عمل کنید :

همه ی برنامه های در حال اجرا اون پایین روی نوار وظیفه هستند . شما باید دکمه ی Ctrl رو پایین نگه دارید و در نوار وظیفه روی اون برنامه ها یا پوشه ها که می خواید حذفشون کنید کلیک کنید و در حالی که هنوز کلید Ctrl رو نگه داشتید رو یکیشون راست کلیک کنید و کزینه ی  Close Group رو انتخاب کنید.

 

  انتخاب دلخواه فایل ها در یک پوشه   ( آموزش های کاربردی )

 شاید براتون اتفاق افتاده که تعداد زیادی فایل تو یه پوشه دارید و فقط چند تا از اونا بدردتون می خورن و نمی دونید چطوری اون فایل های بدرد نخور رو یدفه و باهم حذف کنید بدون اینکه یکی از فایل های بدرد بخورتون حذف بشه. مثلا اگه شما 100 تا فایل تو یه  پوشه دارید و می خواهید اونایی رو که بدرد نمی خوره حذف کنید یا انتقال بدید یا خلاصه یه بلایی روشون بیارید . برای انتخاب اونا باید کلید Ctrl رو پایین نگه دارید و روشون یکی یکی کلیک کنید و یا اگه چند تاشون کنار همند در حالی که کلیک چپ موس رو پایین نگه داشتید روشون دراگ کنید تا انتخاب بشن . بعد هر بلایی که می خواید روشن بیارید . به این معنی که رو یکی از فایل های انتخاب شده راست کلیک کنید و حذفشون کنید یا کپی کنید و ...

 

 

  خاموش کردن ویندوز بدون اینکه برنامه های در حال اجرا بسته شوند .   ( آموزش های کاربردی )

 اول یه چیزی وَیگویم : منو وَبخشید . آخه یه مدت بید که آپدیت نکرده بیدم . متاسفانه چون درسام سنگین بیدن باید برا کنکور وَخونم . به همین دلیل نمی تونم زیاد پست دَر بکنم .

خوب بگذریم :

برای انجام این کار به  control panel برید و power option را باز کنید. در این پنجره به تب Hibrnate رفته و گزبنه Enable Hibernating را تیک بزنید.

حالا از منوی Start گزینه ی Turn off computer رو انتخاب کنید.

وقتی پنجره Turn off باز شد کلید shift را بگیرید . می بینید که گزینه Standby به Hibernate تبدیل میشه .

 در همین حالت بر روی Hibernate کلیک کنید. کامپیوتر خاموش می شه . البته این خاموش شدن فرق داره .

فرقش اینه که موقع خاموش کردن به این روش هر برنامه ای که در حال اجراست بسته نمیشه . و هنگام روشن کردن مجدد کامپیوتر همون برنامه ها  بالا هستند و ادامه ی فعالیت میدن .

مثلا اگه Winamp داره یه موسیقی رو پخش می کنه و شما در همون حالت بدون اینکه Winamp رو ببندید ، کامپیوتر رو Hibernate کنید وقتی دوباره کامپیوتر رو روشن کنید ادامه ی همون موسیقی از Winamp  پخش میشه .

 

ذخیره ی فایل های فلش   ( آموزش های کاربردی )

هر فایل فلش و  یا بقیه ی فایلهایی ( از جمله عکس ها و صفحات اینترنتی و ... )  را که در اینترنت به صورت کامل دیده اید خود به خود در هارد شما ذخیره می شود  نکته اینجاست که این فایلها کجای ویندوز ذخیره می شن . برای پیدا کردن این فایل ها به آدرس زیر برین :

control panel / Internet Options / Settings / View Files...

فایل های فلشی که شما در اینترنت دیده اید همه در این پوشه هستند . می تونید اونها رو از بین دیگر فایل ها پیدا کنید و به مکان دیگری در هارد خود کپی کنید زیرا این فایل ها بعد از عوض کردن ویندوز پاک می شوند .

 

 

 

 

 

 


¤ نویسنده: مهرداد

نوشته های دیگران ( )

ساعت 9:49 عصر دوشنبه 85/4/26

                 

¤ نویسنده: مهرداد

نوشته های دیگران ( )

3 لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
3
:: بازدید دیروز ::
0
:: کل بازدیدها ::
6535

:: درباره من ::

بای


:: لینک به وبلاگ ::

بای

:: آرشیو ::

پاییز 1385
تابستان 1385

:: اوقات شرعی ::

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::