سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بای


ساعت 8:0 عصر جمعه 85/5/13

بستن سریع چند برنامه با هم   ( آموزش های کاربردی )

 حتما براتون پیش اومده که چندین برنامه و پوشه رو با هم باز کردید و برای خارج کردن اونها باید یکی یکی خارجشون کنید . ولی راه بهتر و سریع تری هم هست . برای اینکه چندین برنامه رو با هم خارج کنید به روش زیر عمل کنید :

همه ی برنامه های در حال اجرا اون پایین روی نوار وظیفه هستند . شما باید دکمه ی Ctrl رو پایین نگه دارید و در نوار وظیفه روی اون برنامه ها یا پوشه ها که می خواید حذفشون کنید کلیک کنید و در حالی که هنوز کلید Ctrl رو نگه داشتید رو یکیشون راست کلیک کنید و کزینه ی  Close Group رو انتخاب کنید.

 

  انتخاب دلخواه فایل ها در یک پوشه   ( آموزش های کاربردی )

 شاید براتون اتفاق افتاده که تعداد زیادی فایل تو یه پوشه دارید و فقط چند تا از اونا بدردتون می خورن و نمی دونید چطوری اون فایل های بدرد نخور رو یدفه و باهم حذف کنید بدون اینکه یکی از فایل های بدرد بخورتون حذف بشه. مثلا اگه شما 100 تا فایل تو یه  پوشه دارید و می خواهید اونایی رو که بدرد نمی خوره حذف کنید یا انتقال بدید یا خلاصه یه بلایی روشون بیارید . برای انتخاب اونا باید کلید Ctrl رو پایین نگه دارید و روشون یکی یکی کلیک کنید و یا اگه چند تاشون کنار همند در حالی که کلیک چپ موس رو پایین نگه داشتید روشون دراگ کنید تا انتخاب بشن . بعد هر بلایی که می خواید روشن بیارید . به این معنی که رو یکی از فایل های انتخاب شده راست کلیک کنید و حذفشون کنید یا کپی کنید و ...

 

 

  خاموش کردن ویندوز بدون اینکه برنامه های در حال اجرا بسته شوند .   ( آموزش های کاربردی )

 اول یه چیزی وَیگویم : منو وَبخشید . آخه یه مدت بید که آپدیت نکرده بیدم . متاسفانه چون درسام سنگین بیدن باید برا کنکور وَخونم . به همین دلیل نمی تونم زیاد پست دَر بکنم .

خوب بگذریم :

برای انجام این کار به  control panel برید و power option را باز کنید. در این پنجره به تب Hibrnate رفته و گزبنه Enable Hibernating را تیک بزنید.

حالا از منوی Start گزینه ی Turn off computer رو انتخاب کنید.

وقتی پنجره Turn off باز شد کلید shift را بگیرید . می بینید که گزینه Standby به Hibernate تبدیل میشه .

 در همین حالت بر روی Hibernate کلیک کنید. کامپیوتر خاموش می شه . البته این خاموش شدن فرق داره .

فرقش اینه که موقع خاموش کردن به این روش هر برنامه ای که در حال اجراست بسته نمیشه . و هنگام روشن کردن مجدد کامپیوتر همون برنامه ها  بالا هستند و ادامه ی فعالیت میدن .

مثلا اگه Winamp داره یه موسیقی رو پخش می کنه و شما در همون حالت بدون اینکه Winamp رو ببندید ، کامپیوتر رو Hibernate کنید وقتی دوباره کامپیوتر رو روشن کنید ادامه ی همون موسیقی از Winamp  پخش میشه .

 

ذخیره ی فایل های فلش   ( آموزش های کاربردی )

هر فایل فلش و  یا بقیه ی فایلهایی ( از جمله عکس ها و صفحات اینترنتی و ... )  را که در اینترنت به صورت کامل دیده اید خود به خود در هارد شما ذخیره می شود  نکته اینجاست که این فایلها کجای ویندوز ذخیره می شن . برای پیدا کردن این فایل ها به آدرس زیر برین :

control panel / Internet Options / Settings / View Files...

فایل های فلشی که شما در اینترنت دیده اید همه در این پوشه هستند . می تونید اونها رو از بین دیگر فایل ها پیدا کنید و به مکان دیگری در هارد خود کپی کنید زیرا این فایل ها بعد از عوض کردن ویندوز پاک می شوند .

 

 

 

 

 

 


¤ نویسنده: مهرداد

نوشته های دیگران ( )

3 لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
2
:: بازدید دیروز ::
0
:: کل بازدیدها ::
6541

:: درباره من ::

بای


:: لینک به وبلاگ ::

بای

:: آرشیو ::

پاییز 1385
تابستان 1385

:: اوقات شرعی ::

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::